Aktualności / Zapraszamy na szkolenie dn. 28-29.05.2022 SZKOLNY PROGRAM INTERWENCYJNY OPARTY O INTEGRACJĘ ODRUCHÓW ORAZ OCENĘ NEUROMOTORYCZNEJ GOTOWOŚCI DO NAUKI TESTEM PRZESIEWOWYM INPP

Zapraszamy na szkolenie dn. 28-29.05.2022 SZKOLNY PROGRAM INTERWENCYJNY OPARTY O INTEGRACJĘ ODRUCHÓW ORAZ OCENĘ NEUROMOTORYCZNEJ GOTOWOŚCI DO NAUKI TESTEM PRZESIEWOWYM INPP

Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie „Tęcza Serc” zaprasza na szkolenie: 

“Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – Szkolny Program  Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”

Adresaci szkolenia:

  • nauczyciele wychowania przedszkolnego
  • nauczyciele nauczania zintegrowanego
  • pedagodzy wspierający
  • specjaliści terapii pedagogicznej
  • nauczyciele wychowania fizycznego
  • terapeuci integracji sensorycznej
  • psycholodzy
  • logopedzi
  • inne osoby zainteresowane

Termin szkolenia:  28.05-29.05. 2022 r.

Czas trwania:

Dwudniowy kurs – 16 h dydaktycznych (12 h zegarowych)

  • Sobota 28.05.2022r. od godz. 09.00-16.00
  • Niedziela 29.05.2022r. od godz. 09.00-14.00  

Miejsce szkolenia:

Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie „Tęcza Serc”

ul. Kolumba 60, 70-035 Szczecin,  tel. 91 433 27 27, 508 170 803,

www.teczaserc.pl, e-mail: sekretariat@teczaserc.pl

Prowadzenie: mgr Ewa Redmer

  • Terapeuta i Trener Neurorozwoju INPP (certyfikat i licencja INPP)
  • Terapeuta Treningu Słuchowego Indywidualnej Stymulacji Słuchu dr K. Johansena (certyfikat Provider von JIAS)
  • Provider Neuroflow
  • Terapeuta Integracji Bilateralnej
  • Trener ART (Treningu Zastępowania Agresji)
  • Terapeuta Kinezjologii Edukacyjnej
  • Diagnosta MFDR - Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej
  • Diagnosta 4-Cyfrowej Skali  Diagnostycznej FASD, terapeuta programu terapeutyczno-edukacyjnego „Fastryga”

Informacja o programie:

Program został opracowany przez INPP (Institute for Neuro-Physiological Psychology) w Wielkiej Brytanii. Dzieci z trudnościami w uczeniu się (mające problem z czytaniem, pisaniem, przepisywaniem z tablicy, koordynacją ruchową, koncentracją uwagi) mogą poprawić zaburzone funkcje dzięki wykonywaniu codziennego, prostego programu ćwiczeń. Zajmuje on około 10 minut i może być realizowany przez przeszkolonego nauczyciela w szkole lub w przedszkolu.

Jest to metoda terapeutyczna, opierająca się na naturalnych, prawidłowych wzorcach ruchowych dziecka. Nauka szkolna zależy od stopnia zautomatyzowania czynności na poziomie fizycznym. Dziecko, które nie wykształci automatycznej kontroli nad umiejętnościami motorycznymi i równowagą, może mieć problemy w innych aspektach uczenia się, nawet jeśli dziecko wykazuje przeciętną bądź ponadprzeciętną inteligencję.

Program ćwiczeń INPP pomyślany jest tak, aby usprawniał podstawę piramidy umiejętności, które konieczne są do efektywnego uczenia się. Daje on dziecku mocny fundament, na którym można budować dobrą edukację szkolną.

Ramowy program szkolenia:

  • Wprowadzenie
  • Objawy zaburzeń motorycznych widoczne w klasie.
  • Rola ruchu w rozwoju percepcji i koordynacji zmysłowej.
  • Powiązania między specyficznymi trudnościami w uczeniu się a zaburzeniami sensoryczno-motorycznymi.
  • Niedojrzałość neuromotoryczna.
  • Odruchy pierwotne jako wskaźniki dojrzałości w funkcjonowaniu ośrodkowego układu nerwowego oraz miernik zmian następujących pod wpływem programu interwencyjnego.
  • Instrukcja w zakresie stosowania testów przesiewowych INPP: testy równowagi i koordynacji, testy odruchów (TOB, ATOS, STOS) oraz testy percepcji wzrokowej i integracji wzrokowo-ruchowej.
  • Zasady wprowadzania i realizowania programu ćwiczeń.
  • Praktyczna nauka Programu Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół.

Uczestnicy szkolenia otrzymują:

  • Zaświadczenie INPP (numerowane centralnie przez INPP Polska) uprawniające do stosowania testów przesiewowych INPP i prowadzenia zajęć grupowych wg metody INPP.

  • Ksiażkę Goddard Blythe Sally "Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?" Wyd. 2, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015.

Zgłoszenia na „karcie zgłoszeniowej” (o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń)

Karta zgłoszenia (doc) Karta zgłoszenia (pdf)

Informacje:

Uwaga: Prosimy o wygodny strój

Cena: 500zł/osoba

Wpłaty należy dokonać najpóźniej do dnia  20.05.2022r. na konto Fundacji:

Bank PEKAO SA I O/Szczecin 26124038131111001013293027

z dopiskiem „Szkolenie INPP”, z podaniem imienia i nazwiska uczestnika szkolenia

Adres: Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie  „Tęcza Serc” ul. Kolumba 60, 70-035 Szczecin

Oferta szkolenia z integracji odruchów

Ośrodek Diagnozy i Terapii FAS

CENTRUM WSPIERANIA ROZWOJU DZIECKA I RODZINY

O nas

Darmowy Program PIT
Dziękujemy za wsparcie:

Kontakt

Zachodniopomorska Fundacja
Pomocy Rodzinie
"Tęcza Serc"


ul. Kolumba 60
70 - 035 Szczecin

Fundacja jest czynna:

pn i pt: 10:00-14:00
śr: 11:00-17:00

tel. 508 170 803
tel/fax (091) 433 27 27