Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
to system ćwiczeń i zabaw ruchowych, które wywodzą się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłym — tzw. baraszkowanie pojawiające się we wczesnym dzieciństwie.
Metoda Ruchu Rozwijającego jest propagowana jako jeden z ważniejszych czynników rozwoju psychomotorycznego małych dzieci. Wykorzystuje dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do rozszerzania świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, świadomości przestrzeni i działania w niej oraz do pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi.
Metoda skierowana jest do dzieci z:
- zaburzeniami rozwojowymi
- porażeniem mózgowym
- zaburzeniami emocjonalnymi
- autyzmem
- upośledzeniem wzroku lub słuchu, jąkających się
- nadpobudliwością
- problemami w nauce czytania i pisania
Metodę Weroniki Sherborne można zaliczyć do niewerbalnych treningów interpersonalnych. Zajęcia w grupie są szansą na zdobywanie i wzbogacanie doświadczeń społecznych. Mogą one pomóc dziecku w nauce bycia z innymi: zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi.
Zajęcia odbywają się w grupie ( każdy uczestnik musi mieć parę). Mogą to być grupy dziecięce lub grupy dzieci z rodzicami. Rodzice uczestniczący w zajęciach z dziećmi mogą przenieść wykonywane ćwiczenia z zajęć na grunt domowy, co z pewnością wpłynie na pogłębianie relacji z dzieckiem. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez 45 minut .Zajęcia powinny odbywać się przez cały rok szkolny przynajmniej 2-3 miesiące ( jest 1 cykl - 8 spotkań).
W Fundacji terapia prowadzona jest nieodpłatnie lub odpłatnie.
Terapeutki:
mgr Katarzyna Bociej - Zdrojewska
mgr Joanna Pałys