Kinezjologia Edukacyjna
nazywana też gimnastyką mózgu, jest metodą wspierania naturalnego rozwoju człowieka, bez względu na jego wiek, poprzez różne ćwiczenia ruchowe. Metoda wykorzystuje proste ćwiczenia fizyczne opracowane w taki sposób aby zintegrować pracę ciała i umysłu. Ćwiczenia składają się z ruchów, które wykonują dzieci w pierwszych latach życia, niezbędnych dla rozwoju koordynacji oczu, uszu, rąk i całego ciała. Badania dowodzą, że ludzie z trudnościami w nauce mają tendencje do korzystania z zasobów jednej półkuli mózgowej, ćwiczenia proponowane przez Kinezjologię Edukacyjną skutecznie pomagają dotrzeć do całego arsenału naszych możliwości.
Ćwiczenia z Kinezjologii Edukacyjnej mogą być prowadzone w sesjach indywidualnych lub grupowo dla dzieci z :
- deficytami uwagi (lęk, agresja)
- specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia itp.)
- specyficznymi potrzebami edukacyjnymi (upośledzenie umysłowe, autyzm, zespół Downa)
- mózgowym porażeniem dziecięcym
- zaburzeniami sfery motywacyjnej
dla młodzieży i dorosłych z:
- trudnościami w podejmowaniu decyzji oraz określaniu celów życiowych
- problemem z pamięcią, koncentracją
- stresem
- trudnością w koordynacji i percepcji otoczenia
Gimnastyka Mózgu jest jednym ze sposobów na obniżenie poziomu stresu w procesie uczenia się.
Proponowane przez Kinezjologię Edukacyjną ćwiczenia – na przekroczenie linii środka ciała, energetyzujące, rozciągające, relaksujące, poprawiają umiejętności komunikacji, organizacji i koncentracji..
Zalecany jest udział dziecka 1 raz w tygodniu w zajęciach na terenie fundacji (ok. 45 minut). Po opanowaniu zaleconych ćwiczeń dziecko/osoba dorosła może samodzielnie wykonywać ćwiczenia w domu. W każdej chwili dziecko może przerwać terapię, jak i do niej powrócić (w zależności od potrzeb).
W Fundacji terapia prowadzona jest nieodpłatnie lub odpłatnie.
Terapeutka:
Ewa Redmer