Zapraszamy na szkolenie
Adresaci szkolenia:
- nauczyciele wychowania przedszkolnego
- nauczyciele nauczania zintegrowanego
- pedagodzy wspierający
- specjaliści terapii pedagogicznej
- nauczyciele wychowania fizycznego
- terapeuci integracji sensorycznej
- psycholodzy
- logopedzi
- inne osoby zainteresowane
Czas trwania: jednodniowy kurs (od godz. 10.00-19.00) z zakresu wykorzystania zestawu testów oraz programu ćwiczeń integrujących opracowanego przez dr Sally Goddard Blythe
Miejsce szkolenia: Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie „Tęcza Serc”
ul. Kolumba 60, 70-035 Szczecin, tel. 091 433 27 27, 508 170 803,
www.teczaserc.pl, e-mail: sekretariat@teczaserc.pl
Termin szkolenia: 17 maja 2014 r.
Osoba prowadząca: mgr Ewa Redmer
- Terapeuta i Trener Neurorozwoju INPP (certyfikat i licencja INPP)
- Terapeuta Treningu Słuchowego Indywidualnej Stymulacji Słuchu dr K. Johansena (certyfikat Provider von JIAS)
- Trener ART (Treningu Zastępowania Agresji)
- Terapeuta Kinezjologii Edukacyjnej
- Terapeuta i trener programu FAStryga (prowadzi szkolenia dotyczące problematyki FAS/FASD m.in. dla psychologów, pedagogów, rodzin zastępczych, dokonuje wstępnej diagnozy dzieci z FAS i opracowuje dla nich domowe programy terapeutyczne – współpracując z Zachodniopomorską Fundacją Pomocy Rodzinie „Tęcza serc”)
Informacja o programie szkolenia
Program został opracowany przez INPP (Instytut Neurofizjologii i Psychologii) w Wielkiej Brytanii. Dzieci z trudnościami w uczeniu się (mające problem z czytaniem, pisaniem, przepisywaniem z tablicy, koordynacją ruchową, koncentracją uwagi) mogą poprawić zaburzone funkcje dzięki wykonywaniu codziennego, prostego programu ćwiczeń. Zajmuje on około 10 minut i może być realizowany przez przeszkolonego nauczyciela w szkole lub w przedszkolu.
Jest to metoda terapeutyczna, opierająca się na naturalnych, prawidłowych wzorcach ruchowych dziecka. Nauka szkolna zależy od stopnia zautomatyzowania czynności na poziomie fizycznym. Dziecko, które nie wykształci automatycznej kontroli nad umiejętnościami motorycznymi i równowagą, może mieć problemy w innych aspektach uczenia się, nawet jeśli dziecko wykazuje przeciętną bądź ponadprzeciętną inteligencję.
Program ćwiczeń INPP pomyślany jest tak, aby usprawniał podstawę piramidy umiejętności, które konieczne są do efektywnego uczenia się. Daje on dziecku mocny fundament, na którym można budować dobrą edukację szkolną.
Program szkolenia obejmuje zagadnienia:
1. Wpływ ruchu na naukę
- Układ przedsionkowy
- Układ proprioceptywny
- Rola pełzania i raczkowania (poznanie wzorców ruchowych)
2. Zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej
3. Wpływ przetrwałych odruchów pierwotnych na funkcjonowanie dziecka
- Moro
- ATOS
- STOS
- TOB
4. Opóźnienie neurorozwojowe
5. Testy na równowagę i koordynację
6. Testy dla dzieci w wieku 4-7 lat i powyżej 7 roku życia (testy odruchów: TOB, ATOS, STOS, testy na wodzenie wzrokiem oraz percepcję wzrokową)
7. Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Programu Ćwiczeń Integrujących dla szkół (24 ćwiczenia)
8. Program terapeutyczny
Uczestnicy szkolenia otrzymują:
1. Zaświadczenie
· sygnowane przez INPP – Polska
· uprawniające osoby przeszkolone do prowadzenia zajęć grupowych (np. w szkole, przedszkolu) wg programu INPP
2. Materiały szkoleniowe (Testy i Program Ćwiczeń INPP)
Cena: 300zł/osoba
Zgłoszenia:
- bezpośrednio do prowadzącego na adres e-mail: ewa.redmer@teczaserc.pl lub
ewa@terapiaszczecin.com.pl , bądź telefonicznie: 502 916 849
Uwaga: Prosimy o wygodny strój
Wpłaty należy dokonać na 2 tygodnie przed planowanym terminem szkolenia, tj. do dn. 5 maja 2014 r.
na konto Fundacji: Bank PEKAO SA I O/Szczecin 26124038131111001013293027 z dopiskiem Szkolenie INPP, z podaniem imienia i nazwiska
Adres: Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie Tęcza Serc ul. Kolumba 60, 70-035 Szczecin